„Příběh hrdinů heydrichiády má potenciál udělat z Prahy jedno z hlavních evropských měst filmové turistiky,“ říká odborník na marketing cestovního ruchu, PhDr. Wadim Strielkowski, Ph.D.
více ...Praha se dostává do hledáčku čínských turistů – a vděčí za to filmu. Romantický snímek Somewhere Only We Know (Jen my víme kde) natáčený v minulém roce v Praze čeká sice premiéra v čínských kinech až 14. února 2015, ale aktuální mediální kampaň i slavná režisérka jej už nyní vynesly do popředí zájmu čínské veřejnosti.
více ...Nejen filmovým nadšencům, kteří chtějí v Česku zažít netradiční dovolenou, je určena nová mobilní aplikace agentury CzechTourism, která bude k dispozici již na jaře roku 2015. S pomocí mobilu nebo tabletu si tak dopředu můžete naplánovat trasu plnou slavných scén a hlášek a přenést se do světa filmových příběhů zasazených do krásné české krajiny a měst.
více ...Zatímco ve světě je pojem „movie tourism“ fenoménem posledních let, u nás je putování ve stopách filmařů a filmových hvězd stále ještě v plenkách. Díky příkladům odjinud se však začíná situace obracet k lepšímu.
více ...V Česku už funguje sedm regionálních filmových kanceláří, které se snaží nejen do svého regionu přitáhnout finanční prostředky od domácích i světových filmařů, ale zároveň mohou film využít jako efektivní nástroj v turistické propagaci své destinace. O čerstvě vznikajících a rozvíjejících se regionálních filmových kancelářích jsme mluvili s Ludmilou Claussovou a Denisou Štrbovou ze společnosti Czech Film Commission.
více ...Přítomnost filmové produkce v destinaci umožňuje destinačním managementům využít zvýšeného mediálního zájmu, ale také vytvářet produkty cestovního ruchu založené na filmovém příběhu. Podle britského průzkumu by 40 % dotázaných turistů velmi rádo navštívilo lokace, které jsou spojeny s určitým filmem nebo televizním seriálem.
více ...Jak funguje film jako marketingový nástroj si vyzkouší jihomoravský hrad Pernštejn. Právě teď tu norský filmový štáb natáčí pohádku. Měla by přilákat norské turisty do Česka.
více ...Tomáš Vican přišel s myšlenkou propagovat vinařství ve filmu a převedl ji úspěšně do praxe. Od té doby je z něho guru filmového product placementu. V rozhovoru poradí, jak by se měli manažeři destinací do filmové branže pokusit proniknout.
více ...Pavel Mrkous z agentury Stillking vybíral lokace pro poslední díl série Mission Impossible stejně jako pro bondovku Casino Royale nebo filmy ze série Letopisy Narnie. Když zahraniční producenti přemýšlí, kde natočit svůj film, osloví jej.
více ...Ludmila Claussová je šéfkou Czech Film Commission. Její kancelář k nám láká zahraniční filmové producenty, ti tu utrácejí miliony a navíc propagují atraktivní destinace v Česku.
více ...Aktuální témata
Nejčtenější články
Názory a blogy