Město Plzeň po revoluci začínalo v oblasti turistického ruchu prakticky od nuly. O to víc je vidět neuvěřitelný pokrok, kterého ve městě dosáhli. Velkou zásluhu na tom má pivovar Plzeňský Prazdroj. Teď však město stojí před otázkou, jak stín „pivního města“ překročit. Rozhovor o Plzni jako turistickém cíli a plánech, jak jej pro turisty ještě více zatraktivnit, jsme vedli s vedoucí Odboru prezentace a marketingu Magistrátu města Plzně Zuzanou Smotlachovou.
více ...Hlavní město Jihočeského kraje je typickou ukázkou, jak se dá vydělat na blízkosti atraktivních lokalit. Pro České Budějovice jsou tak Hluboká nad Vltavou a Český Krumlov nejen konkurencí, ale zároveň místy, odkud k nim po jejich návštěvě proudí turisté. Město však není pasivní a chystá třeba průvodce městem pro mobilní telefony. Na naše otázky odpovídala Dana Dobiášová z oddělení cestovního ruchu Magistrátu Českých Budějovic.
více ...Ostrava přitahuje nejvíce Slováky a pak až Poláky a Němce. Největším lákadlem jsou hornické památky, ale polské turisty láká třeba i místní ZOO. O Ostravě jako turistické destinaci jsme mluvili s mluvčí města Andreou Vojkovskou.
více ...Olomouc ve své propagaci nejvíc těží z unikátních památek zapsaných na seznam UNESCO a snaží se vytvořit image města přátelského pro rodiny s dětmi. Nebojí se ale ani takřka guerillových metod jako je týden specialit z Olomouckých tvarůžků na pražském Staroměstském náměstí nebo v Bratislavě. O destinačním marketingu města, které světový průvodce Lonely Planet zařadil mezi skryté poklady Evropy, jsme mluvili s vedoucí Oddělení propagace a marketingu Lucií Kriklovou.
více ...Docent Jan Sucháček se tématu městského marketingu věnuje z pozice akademického pracovníka na Vysoké škole báňské – Technické univerzitě v Ostravě. Jak vidí městský marketing v české praxi? Jak by podle něj měl vypadat? A má vůbec smysl jezdit učit se městský marketing do zahraničí?
více ...Dnes jste se ptali marketingové konzultantky Petry Tomášové na nové trendy i osvědčené metody městského marketingu. Online chat s názvem Městský markteting naleznete v boxu Nejnovější diskuze.
více ...Regionální rozvoj a marketing. Dvě rozdílné disciplíny se stále častěji slévají v jednu jedinou – městský marketing. Strategie, kdy se města snažila rozvíjet a následně pomocí marketingu nabízet turistům a investorům, končí. V rozvoji měst, obcí a regionů teď stojí marketing úplně na začátku stejně jako v byznyse.
více ...Náš spolupracovník kriticky zhodnotil deset českých destinačních webů z pohledu potenciálního turisty, který hledá ubytování a nějaký zajímavý tip na výlet. Zjistil, že webové stránky různých destinačních agentur a organizací mají výrazně rozdílnou úroveň. Začínáme na Sokolovsku.
více ...„Myslím, že bychom se neměli soustředit pouze na naše památky, neboť je jimi světová nabídka destinací přeplněna a dokonce profesionály trochu hanlivě označována jako ABC (Another Boring Castle – v češtině Zase další Nudný Hrad ),“ říká předseda výboru zastupitelstva Hlavního města Prahy pro oblast zahraničních vztahů a cestovního ruchu, Jan Kalousek (ODS).
více ...Aktuální témata
Nejčtenější články
Názory a blogy